WYZWANIE
Grupa Trans.eu jest jednym z europejskich liderów świadczących usługi IT dla branży transportowej. Operator największej w Europie giełdy transportowej przetwarzającej ponad 120 mln ofert ładunków rocznie. W 2015 roku Spółka rozpoczęła poszukiwania systemu informatycznego klasy CRM kładąc nacisk na takie elementy jak elastyczność, intuicyjność i nowoczesność. Jednym z głównych kryteriów technicznych była możliwość integracji z wewnętrznymi systemami CRM Spółki jak i potencjał rozbudowy platformy o nowe obszary takie jak Elektroniczny Obieg Dokumentów z możliwością samodzielnego tworzenia ścieżek i raportów.
Spośród wielu narzędzi dostępnych na rynku krajowym Spółka postawiła na współpracę z firmą Baseline – rodzimym dostawcą systemu klasy EAS. W 2016 roku firma Baseline przeprowadziła dokładną analizę potrzeb w zakresie dostosowania narzędzi do potrzeb Spółki oraz z sukcesem wdrożyła system Baseline™ CRM wspierający procesy pozyskiwania i zarządzania klientami.
W kolejnych etapach planowana jest rozbudowa platformy Baseline™ o kolejne elementy takie jak Elektroniczny Obieg Dokumentów. Planowane jest również wdrożenie systemu w poszczególnych oddziałach Grupy Trans.eu na terenie całej Europy.
WDROŻONE ROZWIĄZANIE
Pierwszy etap wdrożenia zakładał odwzorowanie w module CRM procesu sprzedażowego opartego na Leadach i Szansach oraz integrację z kluczowym systemem wewnętrznym Spółki. Z uwagi na fakt, iż handlowcy pracują poza biurem, zostały przygotowane dedykowane funkcjonalności w aplikacji mobilnej takie jak logowanie rozmów telefonicznych czy geolokalizacją tras przejazdu z opcją przeglądania na mapie Google. Istotną częścią wdrożenia było dostosowanie modułu Raportowania zarówno dla pracowników działu handlowego jak i kadry menedżerskiej.
Etap I (zrealizowany)
wdrożenie CRM
wdrożenie Aplikacji mobilnej Android
Etap II (planowany)
wdrożenie Elektronicznego Obiegu Dokumentów
INTEGRACJA Z SYSTEMAMI
Integracja z wewnętrznym systemem sprzedażowym
EFEKT
Zautomatyzowanie procesu sprzedażowego i uporządkowanie bazy potencjalnych klientów. Usprawnienie pracy i dostęp do informacji sprzedażowych dla handlowców przebywających poza biurem. Poprawa decyzyjności w oparciu o wdrożone mechanizmy raportowania i kontroli.