Do czego może się przydać system CRM w kancelarii? 4 przykłady

Opublikowano:

Biznes


Praca prawnika to nieustanne wyzwania. Dobra organizacja czasu pracy, systematyczne katalogowanie dokumentów oraz pełny wgląd w historię poszczególnych spraw to absolutna podstawa, która pozwala na efektywne i profesjonalne działania. Właśnie z tego powodu wiele kancelarii decyduje się na wdrożenie nowoczesnego systemu CRM. A co się dzieje, jeżeli takiego narzędzia nie ma? Bez dobrego systemu zarządzania relacjami z klientem praca w kancelarii prawnej może być znacznie trudniejsza. Przykłady? Wyobraź sobie, że...

#1. Toniesz w stertach dokumentów

Kolega przekazuje Ci skomplikowaną sprawę spadkową. Do jej rozwiązania potrzebujesz całego stosu dokumentów – ten istotny, kluczowy drobiazg, który zaważy na jej wyniku może być gdziekolwiek: w testamencie, w akcie zgonu lub w księgach wieczystych. Udajesz się do archiwum i przeglądasz kolejne segregatory, kompletując niezbędną dokumentację. Wiesz, że zajmie Ci to bardzo dużo czasu.

#2. Masz za dużo na głowie

Ten dzień jest dla Ciebie naprawdę męczący. Biegniesz z kancelarii do sądu, z sądu do prokuratury, a potem wskakujesz w samochód i jedziesz do klienta. W nadmiarze obowiązków zapomniałeś jednak pod jaki adres się udać. Nerwowo otwierasz torbę, sprawdzasz półki w samochodzie, ale nigdzie go nie ma. Twój kalendarz został na biurku w domu. Nie masz wyjścia – dzwonisz do klienta, żeby zapytać go o adres.

#3. Martwisz się o wydajność swojego zespołu

Twoja kancelaria prężnie się rozwija. Wraz ze swoim zespołem wygrywasz większość rozpraw, a wśród klientów znany jesteś jako specjalista od spraw beznadziejnych. Coraz więcej osób chce skorzystać z usług Twojej kancelarii. Jednak… czy na pewno Twój zespół ma wystarczająco dużo czasu i energii, aby poprowadzić kolejne trzy sprawy? Nie masz pojęcia, jaka była wasza efektywność w ostatnich miesiącach. Bojąc się przeciążenia, rezygnujesz z prowadzenia sprawy, której rozwiązanie mogłoby sprawić, że Twój zespół zdobyłby jeszcze większe uznanie i rozgłos.

#4. Obawiasz się o wyciek poufnych danych

Ilość otaczających Cię dokumentów zaczęła Cię przytłaczać. Wszędzie te segregatory, półki z aktami, teczki… Jeszcze trochę i nie będziesz miał gdzie siedzieć – po prostu nie masz na to wszystko miejsca. Jesteś młody, aktywny, nowoczesny i wiesz, że to wszystko można zdigitalizować. Tylko gdzie umieścić cyfrową wersję tych wszystkich dokumentów? W jednej z popularnych chmur? To chyba nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie. Jakikolwiek wyciek mógłby raz na zawsze zakończyć Twoją dopiero rozwijającą się karierę.

Alternatywa: jesteś zorganizowany, a Twoja kancelaria działa jak w zegarku

Każda z tych historii mogłaby zakończyć się lepiej. Wszystkie wspomniane wyżej problemy można rozwiązać jednym systemem CRM dla kancelarii. Takie narzędzie daje wiele możliwości, a architektura modułowa pozwala Ci wykorzystywać tylko te funkcjonalności, których naprawdę potrzebujesz. Dzięki takim systemom jak Baseline™ masz dostęp do centralnej bazy kontaktów, kalendarza z funkcją udostępniania oraz raportów dotyczących aktywności zespołu – to wszystko zarówno z poziomu komputera jak i Twojej komórki.

Boisz się, że systemy CRM nie spełniają wymagań ustawy o ochronie danych osobowych? Wiedz, że Baseline jest pierwszym producentem systemów, który otrzymał certyfikat „Data Protected” TÜV Nord.

Aby zrewolucjonizować pracę w swojej kancelarii, skontaktuj się z nami – zobacz demo lub umów się na prezentację, a pokażemy Ci jakie narzędzia umożliwią Ci bezpieczną i bardziej wydajną pracę.

Jak skutecznie chronić dane w firmie
Jak zorganizować sobie mobilne biuro w czasie podróży służbowej? 4 praktyczne wskazówki