W jesiennym wydaniu newslettera przygotowaliśmy zbiorczą informację o najnowszych funkcjach programu jakie znalazły się w planowanym na wrzesień 2020 wydaniu 10.0.0 systemu Baseline™.
Nowe funkcje programu:
Dodano obsługę kodów Faktury na potrzeby pliku JPK V7
1 października 2020 r. zaczął obowiązywać JPK_V7, czyli nowy wzór Jednolitego Pliku Kontrolnego. Przedsiębiorcy są zobowiązani oznaczać w nim specjalnymi kodami niektóre towary i usługi, transakcje oraz dowody sprzedaży i nabycia. W systemie Baseline™ użytkownik może wskazać wybrane kody podczas wystawiania faktury sprzedażowej oraz rejestracji faktury kosztowej.
Integracja z e-KRS
System Baseline™ został zintegrowany z usługą rejestr.io, która umożliwia pobieranie zawartości elektronicznych dokumentów KRS i przechowywanie ich bezpośrednio pod kontrahentem w trybie zmian. Jest to przydatne np. w celu szybkiej weryfikacji osób uprawnionych do reprezentowania firmy podpisujących dokumenty umowy.
Integracja z podpisem online Autenti.com
Wykonaliśmy integrację z platformą Autenti.com służącą do bezpiecznego podpisywania dokumentów online za pomocą certyfikatu kwalifikowanego lub tzw. podpisu niekwalifikowanego. Platforma Autenti umożliwia zawieranie dowolnych umów B2B i B2C w bezpieczny i wygodny sposób bez konieczności wysyłania dokumentów mailem. Dokument jest wysyłany bezpośrednio z systemu Baseline™, a po jego podpisaniu jest pobierany z powrotem w to samo miejsce. Korzystanie z pluginu Autenti wymaga zakupu osobnego dodatku do programu Baseline™.
Import pozycji Faktur przychodowych z Excela
Formularz wystawiania Faktury sprzedażowej został rozbudowany o możliwość zaimportowania pozycji faktury wprost z Excela lub innego źródła tabularycznego metodą kopiuj-wklej. Funkcjonalność automatyzuje przypadki, kiedy chcemy wystawić fakturę posiadając gotowy arkusz kalkulacyjny z wypełnionymi wartościami.
Generowanie dokumentów na bazie szablonów Word i Excel
Dodaliśmy mechanizm umożliwiający pobranie pliku Excel lub Word z bazy szablonów, podmianę wybranych wartości w treści pliku, a następnie zapisanie go pod danym obiektem w systemie. Jest to przydatna w praktyce funkcja automatyzująca procesy związane z generowaniem dokumentów do formatów pakietu MS Office.
Ręczne wersjonowanie plików pdf i innych
Dodaliśmy dla posiadaczy pluginu Ms Office możliwość ręcznego wersjonowania plików innych formatów. Do tej pory pliki Word, Excel i PowerPoint mogły być wersjonowane za pomocą specjalnej wtyczki Baseline™. Rozszerzyliśmy tą możliwość o pozostałe formaty plików z tą różnicą, iż wersjonowanie będzie wykonywane manualnie poprzez wgranie nowej wersji pliku.
Generacja zleceń bankowych w formacie SEPA
Dodaliśmy obsługę generacji zagranicznych Zleceń bankowych do formatu SEPA. Format SEPA jest standardem europejskim w walucie EUR, który charakteryzuje się stosunkowo niskimi opłatami za pojedynczy przelew w porównaniu do innych formatów np. SWIFT.
Prognoza przyszłych wydatków
Doskonałe narzędzie dla firm, które chcą monitorować prognozę przyszłych wydatków za faktury kosztowe, które zostały wprowadzone do systemu Baseline™. Widok prezentuje sumaryczne kwoty przyszłych oraz zaległych obciążeń bazując na okresach tygodniowych. Widok ten jest wzorowany na istniejącej prognozie należności, która dotyczy faktur przychodowych.
Usprawnienia w module Dokumenty
Wdrożyliśmy możliwość systemowego rozksięgowania Dokumentu na Centra kosztów oraz Projekty. Dodaliśmy również możliwość zaszyfrowania generowanych wydruków pdf własnym hasłem, zwiększając tym samym bezpieczeństwo danych przesyłanych np. mailem.
Usprawnienia w module Faktur
Wdrożyliśmy możliwość wyboru produktu na pozycji faktury sprzedażowej i kosztowej za pomocą wyskakującego okienka-wyszukiwarki produktowej. Dodaliśmy możliwość wyliczenia kwoty netto z kwoty brutto pozycji faktury sprzedażowej. Dodaliśmy obsługę nowego trybu BookingMode, w którym rozksięgowanie Faktury jest kalkulowane w oparciu o pozostałą, łączną kwotę dla Centr i Projektów. Dodaliśmy dodatkowy rekord sumujący wszystkie wartości na podsumowaniu listy Faktur kosztowych i sprzedażowych.
Dynamiczne filtry Raportów
Filtry Raportów mogą już referować do siebie w oparciu o parametry zapytania SQL. Taki mechanizm powoduje, iż zwiększa się ergonomia i możliwości raportowania. Użytkownik wskazując pozycję na pierwszym filtrze, automatycznie otrzyma zawężoną listę wyboru na kolejno występujących po sobie filtrach.
Estymowany czas pracy w Projektach
Dodaliśmy możliwość wpisania zaplanowanego czasu pracy bezpośrednio na poziomie projektu, a nie jak do tej pory wyłącznie na zadaniach pod projektem. Czas pracy wskazany na projekcie jest nadrzędny w stosunku do czasu podanego na poszczególnych zadaniach. Jest on uwzględniany na podsumowaniu projektu w zestawieniu z czasem zrealizowanym.
Inne usprawnienia
W 2020 roku wdrożyliśmy setki mniejszych poprawek i udoskonaleń, które zostały opisane w naszym dzienniku zmian dostępnym pod adresem https://demo.baseline.pl/versions. Informacje te zostały pogrupowane w kontekście poszczególnych wersji systemu.
Zespół Baseline
Naszą misją jest dostarczanie innowacyjnych narzędzi dla biznesu, dlatego przełamujemy obecne standardy i podnosimy poprzeczkę dla całej branży.
Umów się na prezentację
Proponujemy zdalną formę prezentacji z wykorzystaniem programu Team Viewer lub spotkanie w siedzibie klienta.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie dla lepszego działania serwisu. Możesz zablokować pliki cookie w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji w Polityce Prywatności.Akceptuję
Polityka Prywatności
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.