Jak przebiega obsługa e-Doręczeń przy użyciu systemu Baseline™?

Dowiedz się, jak system Baseline™ wspiera komunikację urzędową za pomocą integracji z platformą e-Doręczenia. Korespondencja wpływa bezpośrednio do skrzynki odbiorczej w Baseline™, skąd jest przekazywana do odpowiednich osób w firmie. Wbudowana integracja z systemem elektronicznego obiegu dokumentów niesie ze sobą nieograniczone korzyści dla Twojej organizacji!

Wideoprezentacja

Jakie korzyści dają e-Doręczenia w Baseline™?

  • Centralne miejsce: Cała korespondencja, niezależnie od źródła (papier, e-mail, e-Doręczenie) jest zarchiwizowana w jednym miejscu, a to gwarantuje szybki dostęp do potrzebnych informacji.
  • Łatwe wyszukiwanie: Rejestr korespondencji wychodzącej i przychodzącej posiada zestaw niezbędnych filtrów, które pozwalają na wyszukanie dowolnego tematu lub dokumentu.
  • Dostęp bez ograniczeń: Korzystasz z systemu o każdej porze, z domu z pracy z dowolnego miejsca.
  • Minimalizacja ryzyka przekroczenia terminu: Baseline™ generuje przypomnienia do użytkowników przed upływem ważnych terminów.
  • Skrócenie czasu obsługi korespondencji: Korespondencja jest zintegrowana z wewnętrznym, w pełni elektronicznym procesem obiegu pism.
  • Jednolity schemat obsługi: Baseline™ umożliwia zarządzanie przepływem korespondencji w oparciu o ustalone wcześniej schematy działań.
  • Bezpieczeństwo informacji: Cała korespondecja znajdująca się w systemie Baseline™ dostepna jest tylko dla uprawnionych do wglądu pracowników w opaciu o poziomy uprawnień.
  • Oszczędność czasu i kosztów operacyjnych: Szybkie i łatwe przesyłanie korespondencji bez konieczności ręcznego logowania się do usługi e-Doręczeń.
  • Konkurencyjność na rynku: Nowoczesne rozwiązania pozwalają zoptymalizować wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa i budują profesjonalny wizerunek firmy w oczach jej klientów i partnerów.
Baseline

Czym jest usługa e-Doręczenia?

e-Doręczenia to innowacyjny projekt rządowy, który jest kolejnym etapem na drodze projektu cyfryzacji. Ta kwalifikowana usługa doręczenia elektronicznego umożliwia wysyłanie i odbieranie urzędowych listów poleconych w formie całkowicie elektronicznej. Zamiast wysyłania tradycyjnych listów poleconych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, korzystamy z jego cyfrowego odpowiednika.

Co najważniejsze, korespondencja elektroniczna jest równoważna z tradycyjnym doręczeniem i została skierowana dla podmiotów publicznych, obywateli oraz firm. Jej niepodważalną zaletą jest szybkość dostarczania korespondencji do adresata końcowego.

Adres do e-Doręczeń (ADE) przypisany do organizacji pozostaje stały, nawet jeśli zmieni się jej adres fizyczny.

Baseline

Dlaczego warto wybrać Baseline™ do obsługi e-Doręczeń?

Obowiązek korzystania z e-Doręczeń w pierwszym etapie dotyczy komunikacji z podmiotami publicznymi, ale docelowo będzie obowiązywał również w komunikacji z podmiotami komercyjnymi w ramach bliźniaczej usługi Q-Doręczenia. Baseline™ komunikuje się z platformą e-Doręczeń całkowicie w tle zarówno w zakresie pobierania całej korespondencji przychodzącej jak i wysyłania korespondencji wychodzącej.

Oprogramowanie pozwala na tworzenie dedykowanych rejestrów dla korespondencji oraz kierować dokumenty w formie elektronicznej do jednostek wewnątrz organizacji. Mechanizm oparty na silniku workflow uporządkowuje dostęp do informacji dla poszczególnych komórek, przypomina o terminach oraz skraca czas potrzebny na obsługę pism.

Co więcej, takie podejście umożliwia przekazywanie korespondencji do użytkowników w formie elektronicznej bez konieczności nadawania niezbędnych dostępów bezpośrednio do skrzynek e-Doręczeń.

Baseline

Jak w Baseline™ przebiega obsługa e-Doręczeń?

System Baseline™ został zintegrowany z platformą e-Doręczeń poprzez API. Oznacza to, iż wymiana komunikatów pomiędzy tymi systemami odbywa się głównie w tle bez udziału człowieka. Typowym miejscem, w którym ten dodatek ma zastosowanie jest moduł Sekretariat, czyli miejsce gdzie rejestruje się pisma wpływające do spółki oraz z niej wychodzące. W ramach E-doręczeń funkcjonują 2 różne rodzaje usług:

PURDE (Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego) – służy do komunikacji z podmiotami publicznymi, jak np. urzędami, urzędów między sobą.

KURDE (Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego) – służy do komunikacji między podmiotami niepublicznymi.

Ponadto, w ramach usługi PURDE podmioty publiczne mogą realizować wysyłkę przesyłek na 2 sposoby:

Elektroniczna – dostarczenie przesyłki odbywa się pomiędzy 2 zarejestrowanymi w BAE adresami. Jest w pełni zrealizowana elektronicznie. Wysyłka, jak i odbiór przesyłki odbywa się za pomocą elektronicznych skrzynek e-Doręczeń.

Hybrydowa – wysyłka przesyłki następuje w sposób elektroniczny, przy użyciu skrzynki e-Doręczeń, natomiast dostarczenie odbywa się metodą tradycyjną, poprzez listonosza. Metoda ta może być wykorzystana w sytuacji, gdy podmiot publiczny nadaje przesyłkę do osoby fizycznej nieposiadającej ADE.

Baseline

Kogo będą obowiązywać e-Doręczenia?

Usługa e-Doręczenia dedykowana jest przedsiębiorcom oraz jednostkom publicznym. Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył firm, które będą rejestrować działalność w CEIDG lub KRS od 1 stycznia 2025 roku, założą skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji.

Inne podmioty niepubliczne, które zarejestrowały lub zarejestrują działalność w CEIDG do 31 grudnia 2024 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 października 2026 roku, a dla firm zarejestrowanych w KRS - do 1 kwietnia 2025 roku.

Z kolei podmioty publiczne będą posiadały obowiązek założenia skrzynki do e-Doręczeń do 1 stycznia 20025 roku. Do października 2029 roku wszystkie podmioty publiczne, jednostki samorządu terytorialnego, a także sądy, komornicy i prokuratura będą musiały prowadzić korespondencję urzędową poprzez e-Doręczenia.

Harmonogram e-Doręczenia

Już teraz uzupełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio. Z chęcią przedstawimy Ci pełen potencjał wdrożenia Elektronicznego Obiegu Dokumentów w Twojej Firmie!

Bartłomiej Szczepaniak New Business Manager tel. +48 726 150 018 bartlomiej.szczepaniak@baseline.pl
Wiadomość została wysłana - dziękujemy.

Umów się na prezentację

+48
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez Baseline Sp. z o.o. Sp.k. Pokaż więcej Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w prawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Baseline Sp. z o.o. Sp.k. podanych w formularzu, w celu uzyskania informacji o ofercie firmy Baseline Sp. z o.o. Sp.k. dotyczącej prezentacji produktu oraz kosztów wdrożenia i utrzymania systemu Baseline™
policyTwoje dane są u nas bezpieczne. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj
Module Version

Sprawdź wersję demo pluginu e-Doręczeń

Przekonaj się jak łatwo zautomatyzować zarządzanie korespondencją, usprawnić procesy administracyjne oraz zoptymalizować dodatkowe koszty.

Cyfryzacja procesów biznesowych jeszcze nigdy nie była tak prosta.

Module Version
UMÓW SIĘ NA DARMOWĄ KONSULTACJĘ

Zaufali nam

Promo Traffic Petrochemia Unimax Corab Chemobudowa DAKO Eisberg Polcom

Przekonaj się, jak działa program do e-Doręczeń.

Usprawnij zarządzanie dokumentacją w Twojej firmie!

Dołącz do firm, które usprawniły zarządzanie swoimi procesami biznesowymi. Minimalizuj koszty i maksymalizuj korzyści z Baseline™

Najczęściej Zadawane Pytania o e-Doręczenia

e-Doręczenie to kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie listów poleconych w formie cyfrowej. Jest równoważna prawnie z tradycyjną pocztową przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (Gov.pl)​​

e-Doręczenia to usługa elektroniczna zastępująca tradycyjny list polecony za potwierdzeniem odbioru. Usługa ta skierowana jest dla podmiotów publicznych, obywateli oraz firm, przy czym podmioty publiczne oraz firmy będą w przyszłości zobligowane do korzystania z tej usługi, natomiast obywatele mogą założyć ADE (Adres do e-Doręczeń) dobrowolnie. Należy pamiętać, iż założenie adresu ADE oznacza konieczność korzystania z tej platformy. Aby uzyskać ADE oraz aby adres ten został wpisany do BAE (Baza Adresów Elektronicznych) należy wysłać odpowiedni wniosek przez ePUAP lub na stronie biznes.gov.pl.

Skrzynkę do e-Doręczeń muszą mieć przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG i w KRS oraz fundacje i stowarzyszenia. Dotyczy to również podmiotów publicznych oraz niektórych zawodów zaufania publicznego takich jak adwokat, radca prawny, notariusz.

Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył firm, które będą rejestrować działalność w CEIDG lub KRS od 1 stycznia 2025 roku, założą skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji. Inne podmioty niepubliczne, które zarejestrowały lub zarejestrują działalność w CEIDG do 31 grudnia 2024 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 października 2026 roku, a dla firm zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2025 roku, będą musiały uzyskać adres do 1 kwietnia 2025 roku. Z kolei podmioty publiczne będą posiadały obowiązek założenia skrzynki do e-Doręczeń do 1 stycznia 20025 roku. Do października 2029 roku jednostki samorządu terytorialnego, a także sądy, komornicy i prokuratura będą musiały prowadzić korespondencję urzędową poprzez e-Doręczenia.

Aktualny harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych dostępny jest na stronie gov.pl.

Aby założyć konto, należy przejść na stronę usługi e-Doręczeń i kliknąć przycisk "Start". Można się zalogować za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP, bankowości internetowej lub aplikacji mObywatel. Proces rejestracji jest prosty i intuicyjny​

  • Szybkość i efektywność: Elektroniczna dostawa jest natychmiastowa, co znacznie skraca czas przesyłania dokumentów.
  • Wygoda i elastyczność: Możliwość wysyłania i odbierania korespondencji z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.
  • Oszczędności: Redukcja kosztów związanych z papierem, drukiem, kopertami i znaczkami.
  • Bezpieczeństwo i prywatność: Wysoki poziom ochrony danych dzięki nowoczesnym technologiom szyfrowania.
  • Przejrzystość procesów: Każda czynność jest potwierdzana kwalifikowanym znacznikiem czasu

Tak, e-Doręczenie zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii szyfrowania, co gwarantuje poufność i integralność przesyłanych informacji

Tak, e-Doręczenia są prawnie równoważne tradycyjnym listom poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i spełniają wszystkie wymogi prawne dotyczące e-korespondencji w Polsce oraz Unii Europejskiej

Więcej informacji można znaleźć na stronach gov.pl oraz edoreczenia.gov.pl, gdzie dostępne są szczegółowe przewodniki i materiały szkoleniowe.

Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z infolinią e-Doręczeń lub odwiedź stronę gov.pl, aby uzyskać pomoc​

Dowiedz się więcej o innych usługach Baseline™!